اخبار ارز های دیجیتال

ماجرای NFT و مک دونالد

یکی از مشکلات پدیده اخیر ورود برندهای مواد غذایی به NFT این است که غذا در واقع کاملاً با NFT ها متفاوت است.

طبق آخرین گزارش از اخبار ارز های دیجیتال باید گفت:

اگر کسب‌وکاری هستید که واقعاً در تولید انبوه گوشت همبرگر خوب عمل می‌کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که همان موفقیت توکن‌های دستفروشی روی بلاک چین را داشته باشید.

مک دونالد را در نظر بگیرید، زنجیره فست فود که اولین مجموعه NFT های خود را در ماه گذشته همراه با بازگشت McRib (در اصل یک نسخه سوپ از یک ساندویچ گوشت خوک) معرفی کرد. McRib برای مدت زمان محدودی هر سال در دسترس است، معمولاً از اکتبر یا نوامبر شروع می شود.

در بیانیه مطبوعاتی امسال، این شرکت ده McRib NFT خود را به عنوان “نسخه های دیجیتالی از ساندویچ مورد علاقه طرفداران” توصیف کرد – چیزی که در آن ماه های طولانی تابستان که محصول فیزیکی در فروش نیست، قابل تحسین است.

مهمترین NFT از دیدگاه MAC Donald

من مهمترین NFT را به شما ارائه می کنم. RT برای شانس بردن یکی از ده McRibNFT انحصاری

بدون خرید نک. 50 US/DC، فقط 18 سال. برندگان برای دریافت NFT به کیف پول کریپتو نیاز دارند.

– مک دونالد (@McDonalds) 1 نوامبر 2021
کاهش NFT نیز یک قرعه کشی بود. مک دونالد در هفته های اخیر در توییتر با برندگان تماس گرفته است.

اما جمعه شب، یک معامله گر با دستگیره @ok_0S متوجه شد که یک تراکنش اولیه به آنچه به نظر می رسد آدرس اتریوم مرتبط با مجموعه رسمی McRib NFT است، حاوی یک توهین نژادی است که مستقیماً روی بلاک چین اتریوم درج شده است.

ارتباط coindesk و حوزه NFT

CoinDesk ارتباطات متعددی بین تراکنش و مجموعه NFT پیدا کرده است، و یک مطالعه موردی را ارائه می دهد که چرا برندهای بزرگ می توانند با احتیاط به این فناوری نزدیک شوند. تلاش‌های متعدد برای تماس با مک‌دونالد برای اظهارنظر در عصر جمعه ناموفق بود.

دنباله دیجیتال
به نظر می رسد ردیابی دیجیتالی نشان می دهد که حساب رسمی مک دونالد در توییتر مستقیماً به تراکنش بلاک چین اتریوم که حاوی توهین است، مرتبط است.

در 1 نوامبر، توییتر برند مک‌دونالد شروع به تبلیغ مسابقه McRib NFT خود با پیوندی به قوانین قرعه‌کشی کرد:

این صفحه قوانین به نوبه خود به حساب تایید شده رِریبل مک‌دونالد پیوند می‌خورد که به طور برجسته نشانی اتریوم 0x2ef743b24a915a5d6c489479865a4e98d191efac را دارد. این آدرس سازنده قرارداد McRib NFT است.

استفاده از داده های NFT برای انتقال پیام

اولین مورد از مجموع 11 تراکنش مرتبط با آدرس، سپرده 0.000069 ETH است. به عنوان بخشی از یک تراکنش، کاربران اتریوم می توانند داده های هگزادسیمال را اضافه کنند. از این داده ها می توان برای ارسال پیام استفاده کرد، و حتی می توان از آنها برای مذاکره ناشناس در بن بست استفاده کرد، مانند مورد هک 600 میلیون دلاری Poly Network.

سپرده مورد نظر شامل داده هایی است که هنگام رمزگشایی، “ay yo n***a gibsme sum of dat mcrib” خوانده می شود.

مشخص نیست که نویسنده این پیام کارمند یا پیمانکار مک‌دونالدز بوده است، اما این اولین تراکنش است که به آدرسی ارسال می‌شود که می‌تواند NFT‌های رسمی مک‌دونالد را تنظیم کند، به این معنی که فرستنده از پروژه آگاه بوده است.

آدرس فرستنده، که مالک دامنه The-boss.eth سرویس نام اتریوم است، نشان می دهد که آنها یک کاربر پرکار NFT، کاربر OpenSea هستند و از پروتکل های مختلف DeFi در 729 تراکنش شبکه استفاده کرده اند.

علاوه بر پیوند بین حساب توییتر تایید شده مک دونالد و حساب تایید شده Rarible NFT، CoinDesk متوجه شد که یکی از گیرندگان NFT های مرتبط با آدرسی که در آن توهین پست شده بود، “BTCMike” توسط مک دونالد برای دریافت NFT تماس گرفته بود:

چه کسی این را می خواهد؟

در نهایت، ارتباط بین تراکنش و NFTها قطعی به نظر می رسد. شخصی که از این حساب مطلع است، احتمالاً یک کارمند یا پیمانکار مک دونالد، قبل از ایجاد NFT ها آن را نوشته و پست کرده است، شاید با این فرض که هرگز پیدا نمی شود.

در حالی که سایر برندها با حملات اولیه خود به NFTها، مانند افت مجله تایم که مورد سوء استفاده قرار گرفت و اکثریت تقریباً 5000 NFT به سمت ربات ها رفتند، شاهد نوسانات برجسته ای بودند، این ممکن است بزرگترین اشتباهی باشد که تاکنون انجام شده است.

هر NFT ای را نخرید

یافتن این پیام مستلزم درجاتی از دانش فنی است. مک‌دونالدز احتمالاً تخصص داخلی برای درک اینکه چنین رویدادی به طور دائم با پروژه مرتبط است را ندارد.

جدای از اینکه برندها به شدت در فضا به دنبال نتایج فاجعه‌بار هستند، همچنین مشخص نیست که دقیقاً برای چه کسی خطر می‌کنند.

بسیاری از تلاش‌های NFT از سوی برندهای بزرگ نتوانستند کشش قابل توجهی ببینند. برای مثال، NFT های McRib هرگز معامله نشده اند.

با این وجود، شرکت‌های بزرگ همچنان با اقدامات احتیاطی ناکافی به سمت فضای NFT حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد که خودی‌ها بیش از این تمایل دارند که آنها را برای انجام این کار احمق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا